افسونگر دلها

افسونگر دلها

چون زمزمه رود و چو آوای شباهنگ . .. افسونگر دلها بود افسانه دشتی...
افسونگر دلها

افسونگر دلها

چون زمزمه رود و چو آوای شباهنگ . .. افسونگر دلها بود افسانه دشتی...

باد

چون در سفری ، خدا به همراهت باد

لبهای تو خندان و دلت بادا شاد

ماییم درخت پای بسته به کویر

تو خانه به خانه در گذر همچون باد .

حسین دشتی

بوسه

زیبا ترینم بوسه ای مهمان من باش

دست نوازش بر دو زلفت بود ایکاش

محبوب من از هجر تو صحراست عالم

فصل بهار من تویی ، باران من باش .

حسین دشتی

سفر

ای یار به ترکیه برفتی ، سفرت خوش

هر چند دل ما بشکستی ، سفرت خوش

هر جا که روی ، گوشه ی قلبم وطن توست

رفتی و به ما هیچ نگفتی ، سفرت خوش .

حسین دشتی

دلبر من

دیشب تو را در خواب دیدم ، دلبر من

فریاد شوق از دل کشیدم ، دلبر من

طاووس زیبایی خرامان بود در دشت

وصل تو را داده نویدم ، دلبر من .

حسین دشتی

غریب

ز گلشن سرا پر کشید عندلیب

کریمی طلب شهرت ، اسمش غریب

غلام ِ حسین است نام پدرش 

به رضوان الله ، هر دو قریب

شفیعش به عقبا امامی است که

ز خاکش دمد تا ابد بوی سیب

دریغا که رفت از کف ما حبیب

صد افسوس رفت از بر ما غریب.

حسین دشتی

نوروز1401

ای صبا از جانب دشتی به یارانش بگو

آزومندلب  خندانم و سالی نکو

پر ز شور و شادی و عشق و امید

در کنار خانواده شاد و گرم گفتگو .

حسین دشتی